Uppe. Arbetskläder på. And then...?

Vilken underbar morgon! Här vaknar man, klär på sig sina L-kläder varefter Johanna frågar om jag ska ut och gå. "Nej, jag har ju cykel mellan 8-10" Johanna ser lite fundersam ut och säger emot mig men enligt schemat på vårt rum börjar jag åtta...

Råkar sedan kika på schemat i backoffice när jag är nere och har varit vaken ett tag att jahaja, vi hade tydligen ändrat i schemat så lilla märtan är ledig fram till sju ikväll..

Underbart! Haha..

Nej, gör inte så mycket. Kroppen är ändå så van att gå upp tidigt och i dag är ingen vanlig dag. I dag är löningsdag! Halleluja! 4,32 kr hade jag på kontot i går. Därför inte kortet fungerade tidigare i veckan alltså! Kaasching.. Men samtidigt som den upptäckten såg jag ju också att jag hade lagt undan lite mer pengar än jag trodde. Det finns hopp för Marthina ändå :) I vilket fall som helst, lönen är här och vi kan nu le mot framtiden igen. Och mot att införskaffa ett par nya flippisar, bland annat ;)

I dag börjar "La foire" här i Ile Rousse. Årets händelse här kan man säga med tivoli på hela torget och olika småaktiviteter plus att de har byggt upp en restaurang som varje kväll serverar en speciell korsikansk rätt. Håller på till tisdag. Jag måste nog erkänna att jag längtar mer till boule-VM som går av stapeln i mitten på september någon gång. Det ska bli coolt. Jaa, som guide har jag börjat gilla denna sport. Det är fasen kul och spela boule. Tror ni PRO tar in unga i sin sammanhållning? :)

Bjuder på en film från i går när vi guider åkte till Haut-Asco medan gästerna körde canyoning.



Det är även vid Haut-Asco man börjar då man ska bestiga Monte Cinto, högsta toppen på 2707 möh.
Något jag gjorde sådär i förbifarten i går :)








jag och Maria skulle göra nå kul, haha.. gick sådär!

de tre guiderna

skidstationen med GR-20- övernattning

fick en släng av sverige här med alla träd...

japp, det är snö. och det är augusti.

Nu ska jag kika runt på internet lite innan jag kollar vilka som är lediga och vill hitta på något...

Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0