dagens utflykt

I dag är lilla Märta ledig. Var uppe kvart i sju för att hjälpa Adam med lunchprepp iaf men sedan ställdes vandringen in då det regnar här i dag. Nu tänker ni att fasen va trist att det regnar men jag tror de allra flesta i personalen faktiskt är rätt glada över det. Jag är iaf det. Äntligen kan luften rensas upp lite och sen börjar vi om igen. Trodde aldrig jag skulle bli så glad för en grå himmel och blöt mark men se där, överraskningar väntar bakom varje knut..

Men så när det inte skulle göras några lunchpaket bestämde jag mig för att välkomna dagen ändå genom att käka frulle direkt och sedan fixa och trixa lite. T.ex. så har lilla jag lockat håret lite idag, ett vääldigt ovanligt fenomen här nere på Korsika. Haha.. Skönt att bara ta allt i sin takt, inte stressa.. Alldeles strax ska jag, Bella och en tjej som heter Åsa och till Bastia för att hämta upp min sambo, Johanna, på flygplatsen. Därefter ska vi åka till Orizonte och lämna lite saker samt hämta upp saker. Orizonte är alltså Langley's hotell på östkusten. Det öppnar nästa lördag så ska bli kul att träffa personalen, speciellt dem man träffade i Helsingör på introduktionskursen..

Annars så slet smarta lilla jag upp en smärre del av ena hälen i går. Precis när dem har återhämtat sig från skavsår och sådana trevligheter så börjar visan om.. Smartass! Bara att fortsätta slita ut flippisarna tills skinnet är tillbaka..

I eftermiddag när jag kommer hem ska jag ta och sätta mig med papper och penna och tota ihop lite brev till folk därhemma. Saknar alla jättemkt och är helt rutten på att höra av mig. Inte okej!

Nej, nu ska jag ta och hoppa in i bilen..

Märta goes guidning :)


Ha en underbar dag!

Kram, kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0