Farmors dagar här

I lördags blev det ny vecka. Körde bara sen transfer men var nere vid halv åtta då farmor åkte. Vi skulle ha käkat frulle ihop vid halv sju, men lilla märta vaknade halv åtta av att telefonen ringde. Kläderna satt på kroppen på två röda och sen direkt ut till bussen för att släppa en tår och säga hej då. Tack släkten för att ni skickade hit lilla farmor, har varit mysigt!

Annars så var det rätt lugnt de sista dagarna förra veckan. Var i Calvi i torsdags med farmor där vi åt lunch i hamnen och kollade in lyxbåtar. Tänkte att jag skulle ta och gifta mig rikt så känner ni någon som råkar ha en lr två slantar för mycket så kan ni ju rekommendera mig. "en trevlig tjej på 21 vintrar, halvblond, gillar härliga skogspromenader och att plocka svamp samt att njuta av ett glas rött då och då" (det där med svamp och ett glas rött stämmer inte alls men hallå, det blir väl plus i kanten om man skriver så? Hur många kontaktannonser är ärliga egentligen?)


Calvis hamn

farmor är lite kort i rocken



vackert vackert

vi två



till Julias pappa :)



Ge mig!

Citadellet i Calvi

Denna vecka blir lite annorlunda i mitt liv som guide..

Söndag: välkomstmöte, guidemöte och sedan reception 18-22
Måndag: Ledig - hämta Johanna i Bastia
Tisdag: Ledig (igen) - har dock en del saker att göra
Onsdag: Båttur till Scandola samt citadelltur i Calvi samt reception 19-22
Torsdag: Diverse förberedelser samt bouleturnering och musicquiz
Fredag: Diverse förberedelser samt köra ridning
Lördag: Ny vecka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0