Mönster. Både vackra och hemska!

Onsdag. Denna onsdag betyder att jag måste till stan. Känner inte alls för det. Huset fungerar som en bra skyddsmur mot hela världen just nu. Det känns säkert bättre efteråt. Åtminstone hoppas jag det!

I går pratade jag i telefon med en person som jag värderar så otroligt högt i mitt liv just nu. Vi har känt varandra i 1½ år och denna underbara vän vill verkligen mitt allra allra bästa. Det är inte alltid lätt att förklara hur jag mår på franska men han låter mig försöka tills han förstår. I går t.ex satt han och skrev ned vad det är jag låter snurra runt i huvudet och diskuterade sedan runt det. Bara att göra en sådan sak när han egentligen sitter på jobbet och säkerligen har hundra andra uppgifter att göra. Det gjorde mig varm inombords!

Annars tvingade jag och Harry oss ut på en liten morgonpromenad. Blev ca. 30 minuter då jag inte alls hade lust att promenera. Någonting i mig gör att jag inte tar för mig saker. I går tog det en hel dag innan jag hängde tvätten! Vill ha tillbaka effektivitet och bli lite driven. Kanske får TA tillbaka det! Tvinga mig själv. Bryta mönstret. Börjat inse, tack vare mamma, att alla mina tankar handlar om mönster. Mönster jag byggt upp inom mig och som jag bit för bit måste ändra. Svårt men är man medveten om sina mönster är det lättare att bryta dem.

Nu ska jag duscha och dona lite innan jag beger mig mot stan.

Ha en bra dag!

Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0