21 oktober, då tar jag sista steget på korsika för denna gången.

Alldeles strax ska vi attackera beachen. Är ju snart slut så vi måste ju tvinga oss ner där och schteka på lite :) Är en månad sedan jag höll till på stranden och badade. Kanske dags nu igen då tänkte jag.

Annars har jag precis på minuten bokat hemresa. Helt sjukt! Nu förstår man att det verkligen bara är upploppet kvar. Jag kommer lämna Korsika 21 oktober 14.40, landa i Paris 16.35 och sen sova en natt där för att sedan lyfta mot mitt kära Sverige 10.40 den 22 oktober och till slut landa på Arlanda 13.10. Sen är jag hemma. Hemma. Hemma. Kan nog inte förstå det. Jag ska få ha lite semester, njuta av att umgås med min familj och mina vänner, ta hand om mig själv, träna och bara njuta... Hmm, en vecka och sen kommer det klia i fingrarna igen?! Haha.. Hur som helst ska det bli underbart att få komma hem och andas lite :)

Den senaste veckan, två veckorna?, har jag varit rätt nere. Har inte känt för att ens försöka vara glad. Kände sedan i lördags att nu får jag fasen ge mig. Jag drar ju ner mina underbaringar också... Därför bestämde jag mig för i går morse att nu ska jag vara glad tills jag åker härifrån :) Varför jag varit nere har med min sjukdom att göra (hatar att kalla det sjukdom, känns inte som det..), att det är slutet och man börjar ställa in sig på att åka hem samt att en väldigt fin vän här åker hem i dag och ville tydligen inte höra av sig på flera dagar, förrän i går så nu känns allt bra igen. Jag hoppas innerligt att jag och min vän håller kontakten, en av de finaste jag har träffat!

Nu står Åsa och Mari bredvid mig så nu är det beachen som gäller!

Jobb i kväll mellan 18.00 och hmm, 23.00...

Puss och kram.

utsikt mot Ile Rousse från byn Occiglioni

Hotellet från Occiglioni

Jag och en skitrolig gäst! De cyklade vilse efter min beskrivning och sedan blev

jag pikad resten av veckan :)

(bilder tagna av en gäst)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0