Solen lyser i mitt ansikte i dag!

I dag är det en lycklig dag i mitt liv. Jag är så föbannat jävla lycklig. Rent utav stolt över mig själv. Ja, även om jag är svensk så säger jag det! :)

1. Våran canyoning blev inställd och som plan b erbjöd vi gästerna att dyka i Calvi i stället. De tackade ja och så klart suckade jag djupt åt det först. Hade kunnat få vara nästan ledig. Sen tänkte jag snabbt om och insåg vilken jäkla chans jag hade. Hela säsongen har jag velat dyka men aldrig tagit mig för. Inte fått tummen ur lilla röven så att säga.

I morse när jag stog där i hamnen var jag inte direkt en kaxig tjej. Kände mig som sex år igen och skulle börja skolan, ungefär. Som guide får man göra ett provdyk gratis och jag skulle alltså göra mitt "dopdyk". Gästerna jag hade med mig var vana dykare och försvann snabbt i väg, likaså mina Calvikollegor som också joinade.

Marthina är en tjej som tycker att livet under vattenytan är en heelt annan värld som skrämmer henne. Rätt mycket. Plums i vattnet, på med tuben, i med andningsmockafräsen och sen ner till den andra världen. Gick skitbra förutom att mitt ena öra inte riktigt samarbetade i början men sen fick jag in snitsen. Höll i en sjöstjärna, en sjö(a?)borre, simmade mitt i ett stort stimm av fiskar samt simmade genom en form av grottöppning. I slutet fick dykguiden  Arnaud mig att skratta, inte helt okej :) haha.. Vi simmade där under vattnet och höll varandra i handen. Haha, fransmän - tar varje chans dem får. Helt ärligt vet jag inte om han gjorde det i jobbet eller privat men det var väl trevligt :) Innan vi sedan gick upp till ytan skakade vi hand och jag fick en puss på handen...

Därefter fick jag snorkla medan han dök med två andra. Min första snorkeltur och svaret är ja på frågan om jag skäms för det. Klaraste klara vattnet och ingen snorkling på sex månader! Det var inte alls lika häftigt att snorkla, man ville ju ner och känna på allt.

Jag klev över min tröskel som stoppat mig så länge och bara gjorde det och gick av båten med ett intyg i handen och var nästan äckligt stolt över mig själv. Jag ska, innan 2010 är över, ha tagit dykcertifikat. Det ska jag. Samt lära mig kitesurfa.

2. Skrev för några dagar sen att jag skulle söka hjälp igen. So I did. Dels har jag anmält mig till en självhjälpskurs och sen försökte jag få tag på min fd. "psykolog". I dag ringde hon upp mig och jag berättade jättesnabbt hur läget var och vi bestämde direkt ett datum då jag ska till henne. Väl på plats ska vi prata om hur allt är och sedan komma fram till vad det är för hjälp jag behöver.

Ända sedan det började gå utför här på Korsika har jag sagt att så fort jag kommer hem ska jag ta tag i problemen. Det är det minsta jag har gjort. Jag har inte ens kommit hem och allt bara väntar på mig när jag kommer. Jag vill, jag kan och jag ska är mina nya ledord i livet.

Jag har hela tiden varit rädd att jag ska lägga över allt på "morgondagen" när jag väl är hemma, men icke. Det känns så bra. Så förbannat jävla bra. I såna här lägen får man svära. Lite iaf :)

Ja, solen lyser starkt i dag och framför allt på mig!

Och ni, om exakt två veckor är jag i Sverige. Konstigt va?!

Puss och kram.

Happiness :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0