Snurrar jorden långsamt eller snabbt???

Marthina är mitt namn. Jag en tjej på 21 vintrar. Tycker om att vandra i skog och mark och blablablabla... Gaaah, är så förbannat trött. Det är sällan jag räknar ned när jag jobbar men oj, räknade ned från sju ikväll. Jobbigt, jobbigt. Humöret var inte okej. Jag som gillar att hänga i repan... Jaja, lite sömn på det här and I am back in the game :)

I dag hade jag bonifatu vandringen. I och med att jag skulle gå först och Marc sist fick jag då och då köra om hela högen gäster genom att springa förbi dem, efter våra små stopp. I uppförsbacke kanske jag ska nämna. Skönt då men tror tröttheten kom efteråt. Dock körde jag lugna gatan nedför då jag och en unge på fyra bast gick på ödlejakt. Och vilka diskussioner vi hade sen då. Om hur snabbt jorden snurrar - det borde vara långsamt då vi inte märker att vi är upp och ner. Har ni tänkt på det någon gång?! Visste ni också det att om man får tag i ett trollspö kan man trolla så man blir lika stark som Pippi. Han skulle hjälpa mig om han hittade ett. Samma sak om han skulle få en sån där låda som man sedan kan trolla med händerna med. Så nu bara väntar jag på att styrkan som lilla Pippi. Tänka sig att man skulle få ha en sån här givande diskussion en helt vanlig måndag :) När jag sedan kom tillbaka till hotellet och skulle ta lite siesta hamnade jag i Elins rum innan vi, precis innan p-maten började kasta "gris" med Gustav fast "tiger". Japp, vi är inte alltid så mogna som man kanske kan tro :) Haha...

För övrigt är det typ kaosväder på den här lilla ön som vanligtvis är pretty solsäkert. Just nu öser regnet ned och blixtarna är inte att leka med. Sedan vi gick in i september är bra väder inte någon garanti. Inte någonstans. Trist! Visst att jag lite då och då bett tysta böner om regn och att få frysa lite men trodde inte att Gud alltid hörde bön???

Har så mycket att berätta om. Mamma och Malins vecka, boule-VM, allmäna saker som händer här dagligen osv osv. Får ta tag i allt. Helst imårn.

Nu däremot, nu väntar sängen. Lr ska väl köra den vanliga fritidsgården i någons rum där vi diskuterar mycket viktiga saker som tjaa, vad som helst kan det bli... Alltid lika trevligt :)

Puss, kram, god natt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0