Praktikantjävel, that's me!

Lång dag har det varit i dag. Var ledig fram till 13.15 men sov mest fram till dess. Inte okej. Allt började med att jag råkade somna inne hos Gustav i går när vi kollade på Jamie Oliver. Kanske inte mensa-smart att börja kolla ett på natten. Men sen planerar jag inte att gå med i mensa heller :) Vaknade vid åtta och kilade in till min säng, med tunga steg ner till frullen och sen marsch ner i sängen igen. Seeegt.

Routen var inte rolig rent jobbmässigt. Gillar inte när jag inte gör jobbet med hjärtat. Men annars var den rolig. Marc, jag och chauffören Lionel hade skitkul. Uppe i San Antonino satt vi tre och Olivier som jobbar där och pratade. Riktigt kul. Olivier, som jag ju tydligen ska gifta mig med, är 37 bast! Berättade för honom att mams kommer på lördag, han tyckte hon skulle komma upp och checka in honom och ev. godkänna honom. Haha..

Annars har jag praktiserat i baren ikväll. Skoja inte att det var kul. Erik är skitduktig på att lära ut. I kväll lärde jag mig att göra Fidel Castro, Moscow Mule, Strawberry Fields, Long Island och använda kaffemaskinen. Stoltkepsen på :)

De senaste dagarna har jag börjat utveckla halsont och hosta. Inte speciellt välkommet i mitt liv. Inte alls faktiskt.. men som jag sa till Johanna i dag. Man kan vara lite halvrasslig till lördag för då kommer en massa ny energi :D

Nu ska jag kika omkring på internet och sen marsch i säng. I morgon ska jag köra Scandola (jobba in en dag så får jag tillbaka den nästa vecka!) och sen stanna i Calvi för att mysa med Malou. Efterlängtat och vi ska dessutom hälsa på hennes nyfunne vän och baka äkta pizza på hans pizzeria. Skoja inte vad kul det kommer bli. Sova-över-party och sen lite mys i Calvi på lediga torsdagen. Ska bli kul att umgås med Calvisarna lite :)

Tv. Olivier, min blivande make...

Märta goes kastanjesnaps. Man kan väl konstatera att jag och

stark dricka inte alltid går hand i hand :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0