Vid vattenytan blir allt så mycket klarare

Oj så länge jag har haft bloggen uppe för att skriva... Nu, äntligen låter jag fingrarna gå över tangentbordet.

Under det senaste dygnet har jag och Malou pratat väldigt mycket. Vi tänker lika om mycket saker och vi handlar lika i situationer. Jag fick verkligen ut något av att prata med henne. Mitt i allt kläcker jag ur mig att "Det känns som om jag mår sämre nu än när jag kom!" - blev helt chockad när orden kom ur mig. Jag tror verkligen det är så men jag har aldrig fått dem tankarna till ytan tidigare. Nu ligger dem på ytan och jag funderar kring den lilla sanningen. Om det är sanning. Som jag har skrivit tidigare, det är lättare att förstå nuet i och med att dem tankarna/ känslorna är färskast.

Jag har fortfarande inte fått svar på mina frågor ang. att åka hem, om vintern osv. Jag tror aldrig jag kommer få några riktiga svar heller. Jag har bestämt mig för att försöka säsongen ut. Jag kommer må så otroligt dåligt när jag kommer hem, det vet jag, men jag vill inte lämna det här. Jag vill avsluta det jag har påbörjat! Kommer kännas som ett misslyckande för mig annars. Dumt, jag vet men så ligger det till. Men vintern och allt vad den kan erbjuda mig i Alperna är något som snurrar otroligt mycket i mitt huvud dagligen. Jag vill köra vinter så otroligt mycket. Verkligen. Men jag har bestämt att när jag kommer hem är prio 1 att hitta mig själv. Inte bara leva i kroppen Marthina utan att också vara Marthina. Det kommer ta lång tid att bli hon, mer än den korta tiden man har på sig hemma innan alphotellen ska öppnas.. Det skär lite i mitt säsongarhjärta men jag hoppas och tror och ska ner till Alperna. Så är det bara! :)

Tidigare i dag hade jag jätte mycket bra saker som jag skulle skriva ned här. Många tankar som klarnat lite men nu.. Helt borta. Känns som om jag bara sitter och pladdrar... Hmm..

Rent generellt har iaf mitt senaste dygn varit helmys. Vi bakade dock ingen pizza, ett mindre triangeldrama ägde rum så vi beställde en pizza. Med chèvre på. Gott som fasen du :) Och det också, jag har ju börjat gilla chèvre sen jag kom hit. Tänk som man utvecklas som människa. Helt fantastiskt, haha. Nu är det bara musslorna kvar. Det kommer bli en hård match!

Innan vi åkte till Ile Rousse i dag blev det lite shopping, shopping i form av två überfina armband plus en hippie-väska lr vad man kallar dem. Har en mörkrosa redan men kände att jag behövde en svart också. Ett resonemang min pappa aldrig utsätta sig för. Men diskussionen kommer upp rätt ofta kring det Stormska matbordet :) Haha.. Jag är nöjd iaf! Detta plus att vi stannade till på "La Plage" på stranden, helmys ställe :)

Bla, bla, bla och hej...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0