This is your captain speaking...

Svettig och äcklig. Precis min status just nu. Lr nu och nu, man börjar vänja sig vid att typ aldrig vara fräsch.. Kommer knappt i håg hur man stavar ordet "fräsch" längre. Men jag har hellre värmen än kylan, vi har ju redan börjat klaga på att det är kallare. Var väl 25 grader i morse (typ 30 nu). Japp, man skulle kunna säga att vi har varit här aningens för länge :)

Var uppe med tuppen imorse, buss till Calvi, Scandolan kördes och nu har jag kommit upp till meddan efter att ha lämnat mina gäster vid bussen. Vi hann med en liten tur i citadellet också. Trots att jag är mindre kry och är allmänt trött så var det en rolig båttur. Jag och Malou har alltid kul i hop på Scandolan. I dag t.ex lärde vi Anthony både engelska och svenska, fraser som "you and me alone in the sunset" lärde vi den lilla fransmannen. Haha, kan vara användbart. Laurent lärde sig säga "nu är det lunch" och "nu kan vi åka". Det bästa av allt. Jag fick köra båten tillbaka till Calvi, coolt :)

Nu ska jag göra ett tappert försök till att bli lite fräsch, duscha även kallat, och sen kila ner på stan med Malou för lite shopping, shopping. Senare i kväll ska vi till Malous vän Luc och göra pizza. Riktig pizza. Jag må vara töntig men lite småhäftigt är det allt att få stå där pizzagubben normalt sett står, haha.. Ni behöver inte säga att ni är avundsjuka, jag har redan räknat ut det ;)

Ledig imårn. Efterlängtat. En dag som ska avnjutas i Calvi och vännerna här. Jag och Cilla, aka. Jerry, ska ta ett och annat snack. Vi har missat mycket nu! Sen hem och möta mitt älskade Ile Rousse. Springa mig genom fredagen för att sen ta emot mams och Malin på lördag. Förstår nog inte att dem verkligen kommer ner på lördag.

Enjoy your wednesday!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0